رسولیک

رسولیک

رسولیک

رسولیک

قرص ضد اسهال

قرص ضد اسهال ,قرص ضد اسهال لوپرامید,قرص ضد اسهال یدوکینول,قرص ضد اسهال هیوسین,قرص ضد اسهال و استفراغ,قرص ضد اسهال گربه,قرص ضد اسهال کودکان,قرص ضد اسهالی,قرص ضد اسهال و دل پیچه,قرص ضد اسهال برای کودکان

قرص ضد اسهال

توضیحاتی در مورد قرص ضد اسهال

اسهال از مشکلات گوارشی قابل درمان است که هم درمان خانگی و هم درمان دارویی دارد. قرص لوپرامید و قرص دیفنوکسیلات برخی از قرص‌های ضداسهال هستند که به سرعت روند بهبودی این بیماری کمک می‌کنند.اسهال از مشکلات گوارشی بسیار شایع مخصوصا در میان کودکان می‌باشد. این عارضه می‌تواند در اثر تغذیه نادرست، عفونت، ویروس و یا مسافرت ایجاد شود. معمولا زمانی که با این مشکل مواجه می‌شویم به اولین گزینه‌ای که فکر می‌کنیم داروهای رفع اسهال است که اکثرا به صورت قرص دردسترس هستند. در این مطلب از سایت جسارت به انواع قویترین قرص ضد اسهال لوپرامید و یدوکینول می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

اسهال چیست

به طور علمی اسهال وضعیتی است که در آن فرد بیمار دست کم سه بار در روز دفع مدفوع روان یا مایع دارد. این حالت می‌تواند چند روز به طول بینجامد که درنهایت موجب کم آبی بدن می‌شود. عمده‌ترین دلیل اسهال را می‌توان عفونت روده دانست که آن هم به نوبه خود به دلیل ورود آلودگی به بدن است. این آلودگی‌ها می‌توانند از طریق غذا یا آبی حاصل شوند که آلوده به مدفوع شده‌اند یا مستقیماً از فردی منتقل شوند که به این بیماری آلوده شده است. به طور کلی انواع اسهال عبارتند از: اسهال آبکی کوتاه مدت اسهال خونی کوتاه مدت (کمتر از دوهفته) اسهال پایدار (بیشتر از دوهفته)

رژیم غذایی و قرص ضد اسهال

اگرچه تغییر در رژیم غذایی فرد اولین قدم در درمان اسهال است اما به منظور تسریع در روند بهبودی داروهای مختلفی به منظور درمان اسهال تولید شده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به قرص ضد اسهال لوپرامید، قرص دیفوکسیلات، دی سیکلومین، قرص بیسموت ساب سیترات و… اشاره کرد

قرص ضد اسهال لوپرامید

قرص لوپرامید (Loperamide) یکی از داروهای ضد اسهال است که در صورت مصرف ممکن است عوارضی مثل سرگیجه، خواب‌آلودگی و تهوع به دنبال داشته باشد. توجه داشته باشید که این دارو برای اسهال‌های ناشی از عفونت توصیه نمی‌شود زیرا دفع میکروب‌ها را از روده به تأخیر می‌اندازد. اسهال مزمن اغلب ظرف 10 روز به درمان با این دارو جواب می‌دهد چنانچه در طی این مدت بهبودی حاصل نشد بعید است ادامه درمان موثر باشد. در این صورت باید به پزشک مراجعه کنید تا داروی دیگری تجویز کند. عوارض کلی قرص لوپرامید شامل خواب‌آلودگی، سرگیجه، خستگی، تهوع، استفراغ، خشکی دهان، ناراحتی معده و یبوست، حساسیت، نفخ، درد شکم یا تب می‌باشد.

قرص ضد اسهال دیفنوکسیلات

قرص دیفنوکسیلات (Diphenoxylate) دارویی برای درمان اسهال و بیماری‌های التهاب روده است. تاری دید یا خشکی پوست از عوارض قرص دیفنوکسیلات است. این دارو با کاهش دادن حرکات روده زمان عبور غذا از روده‌ها و جذب آب اضافی را افزایش می‌دهد و در نتیجه سبب کاهش میزان اسهال می‌شود. توجه داشته باشید که دیفنوکسیلات دارویی است برای رفع علایم اسهال و به هیچ وجه علت زمینه‌ای اسهال را درمان نمی‌کند. مصرف طولانی مدت دارو ممکن است موجب بروز تحمل و استفاده مقادیر زیاد آن موجب وابستگی به دارو شود. عوارض کلی قرص دیفنوکسیلات شامل تاری دید، مشکل در دفع ادرار، خشکی پوست، خشکی دهان، تب، سرگیجه، خواب‌آلودگی، گرگرفتگی، خارش، مشکلات تنفسی، تشنج، مشکلات عصبی، ناتوانی جنسی و التهاب لوزه‌المعده می‌باشد.

قرص ضد اسهال دی سیکلومین

قرص دی سیکلومین (Dicyclomine) برای رفع مشکلات گوارشی مثل کولیت و سندروم روده تحریک‌پذیر تجویز می‌شود.تپش قلب و بی‌خوابی از عوارض این دارو اس. این دارو در برخی از موارد برای سرطان روده و یا درمان کمکی در اسهال و سندرم روده تحریک پذیر هم تجویز می‌شود. برای به حداقل رساندن عوارض جانبی و کنترل آن‌ها در حد مطلوب ، پیشنهاد می‌شود بعد از مصرف دی سیکلومین حتما مایعات کافی را به بدن برسانید و در حد امکان آن را با غذا میل کنید. این دارو برای افراد سالخورده و همچنین افراد با سابقه تشنج منع مصرف دارد. عوارض کلی قرص دی سیکلومین شامل تپش قلب، بی‌خوابی، سرگیجه، خستگی، تاری دید، یبوست و اتساع شکم می‌باشد.

  • جواد مشیری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی